Dziś dla Was 5 rzeczy, które należy poprawić w swoim odżywianiu aby włosy były w lepszej kondycji!

Włosy na naszej głowie żyją swoim własnym życiem. To zupełnie normalne, że rosną i wypadają.

Jednak problem pojawia się kiedy zauważymy, że na szczotce zostaje dużo więcej włosów niż zazwyczaj. Nadmiernie wypadające włosy to bardzo uciążliwy problem, może sugerować, że w organizmie zaszły jakieś zmiany.

Powodów może być bardzo dużo, mogą to być problemy hormonalne, ciąża i karmienie piersią, niski poziom żelaza, odstawienie tabletek antykoncepcyjnych przy zaburzeniach hormonalnych (przykładem może być PCOS) lub inne. Na pewno jest to znak, że należy wykonać badania i zainteresować się swoim zdrowiem.

Ostatnio rozmawiałam nawet z pewnym lekarzem, który uświadomił mnie, że włosy mogą manifestować problem, jaki pojawił się nawet pół roku temu!

Zazwyczaj wypadanie włosów kojarzy się z niedoborami witaminy z grupy B. Nawet jak poszukamy rozwiązania w internecie, to większość rad dotyczy suplementacji tych witamin. Ja postanowiłam pogrzebać w temacie trochę więcej, z racji tego, iż jeżeli odżywiasz się zdrowo, masz zbilansowaną i urozmaiconą dietę, to te niedobory występują bardzo rzadko. Dlatego myślę, ze warto spojrzeć na problem wypadania włosów z trochę innej strony.

Tu znajdziesz grafikę z kilkoma radami, jak zadbać o włosy, a poniżej wszystko dla Ciebie zapisałam:

Zwróć uwagę, na ilość oraz jakoś białka w diecie

Zajadaj się jajkami, rybami, mlekiem i twarogiem. A dlaczego? Bo zawierają one aminokwasy siarkowe, które przyczyniają się do powstania keratyny. Czyli białka, które jest podstawowym budulcem włosa i właśnie dzięki zawartości siarki czyni je odporniejsze na uszkodzenia mechaniczne i bardziej sprężyste. Oprócz tych aminokwasów, ważne jest również dostarczanie siarki z innych produktów, m. in.: czosnek, cebula, kapusta, groch, kalafior, brokuły czy chrzan.

Popraw kondycję jelit

Najważniejszą witaminą z grupy B, która odpowiada za kondycje włosów to biotyna (B7), występuje ona powszechnie w produktach zbożowych, roślinach strączkowych, mięsie oraz nabiale. Niedobory występują rzadko ponieważ część biotyny wytwarzana jest przez mikroflorę bakteryjną naszych jelit. I tutaj jest ta najważniejsza kwestia, czyli po prostu chcąc mieć piękne włosy musimy zadbać o nasze jelita! Czyli kiszonki i jogurty w ruch. Szczególnie pamiętaj o probiotykach w trakcie i po antybiotykach.

Zbadaj poziom żelaza

Sprawdź nie tylko żelazo, które „płynie” w twojej krwi, ale również jakie masz jego zapasy. Służy do tego oznaczenie w badaniu krwi ferrytyny – czyli takiego naszego magazynu żelaza, to ona dokładnie pokaże czy przyczyną wypadania włosów może być zbyt mały zapas żelaza w organizmie.

Zadbaj o duże ilości antyoksydantów

Duża ilość warzyw i owoców uchronią przed uszkodzeniami struktury włosów. Tutaj więcej praktycznych wskazówek dotyczących warzyw.

Dosyp omega-3

Z badań wynika, że siemię lniane ma świetny wpływ na włosy, ze względu na dużą zawartość kwasów omega-3. Także dzienna dawka świeżo zmielonego lnu w owsiance, czy jogurcie na pewno spodoba się Twoim włosom. A jeżeli nie lubisz owsianki samej w sobie, to mam taką śniadaniową propozycje: crumble z owocami pod kruszonką z płatków owsianych i mielonego lnu, sprawdź jak smakuje to cudo. Tutaj znajdziesz przepis.

Wiem, że jest tego sporo… Warto jednak skupić na włosach trochę więcej uwagi, a ja z chęcią pomogę Ci osiągnąć wymarzoną fryzurkę za pomocą odżywiania oczywiście. Zapraszam na konsultacje do Chorzowa lub on-line, Martyna!

Pozdrawiam cieplutko!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.